Πρόσφατα ήμουν καλεσμένη σε ένα τραπέζι, όπου όλοι σχεδόν οι συνδαιτυμόνες ήταν των 30 και άνω. Η συζήτηση κυρίως αφορούσε τα κλασσικά θέματα της εποχής: η αγορά εργασίας, η διαφθορά, η οικονομική κρίση κτλ κτλ. Η κοπέλα που καθόταν δίπλα μου, η μικρότερη της παρέας, ήταν φοιτήτρια- φιλόλογος στην φιλοσοφική του Καποδιστριακού Πανεπιστημίου. Γύρισε λοιπόν κάποια στιγμή που οι υπόλοιποι ρητόρευαν και άρχισε να με ρωτάει την άποψη μου πάνω στα μεταπτυχιακά στο εξωτερικό. Φαίνεται ότι η φήμη μου ως επαγγελματίας - φοιτήτρια σταδιακά άρχισε να διαδίδεται και πέρα από τα όρια της στενής μου παρέας.
Εκεί λοιπόν που συζητάγαμε για τα πλεονεκτήματα ενός μεταπτυχιακού στο εξωτερικό ή στην Ελλάδα, τις πιθανές υποτροφίες και τα κληροδοτήματα που μπορούσαν να την ενισχύσουν οικονομικά -πως το φέρνει η συζήτηση και μαθαίνω τα τελευταία νέα για το νέο τεχνολογικά ανεπτυγμένο σύστημα αντιγραφής στο Πανεπιστήμιο και δή στη Φιλοσοφική σχολή. Η Χ. μου λέει ότι τις μέρες αυτές που έδινε εξεταστική ανακάλυψε ότι 9 στις 10 συμφοιτήτριες της είχαν αγοράσει από το internet κάτι νέα blue tooth ψείρες. "Ως γυναίκες", μου λέει "έχουμε και μακριά μαλλιά οπότε όταν το φοράς δεν φαίνεται καθόλου." Στους διαδρόμους λοιπόν έξω από το αμφιθέατρο, οι νεαρές μέλλουσες καθηγήτριες και πτυχιούχες φιλόλογοι περπάταγαν πάνω - κάτω και μιλούσαν στον αέρα : " Ένα-δύο με ακούς καθαρά; Εγώ σε ακούω καλά...κτλ." Με την πετυχημένη ολοκλήρωση των τέστ τους εισέρχονταν στην αίθουσα για να εξεταστούν στο προκείμενο μάθημα. Τα δε θέματα δεν μοιράζονταν απλά αλλά ανακοινώνονταν δυνατά και καθαρά από τον καθηγητή. Ο συνεργάτης λοιπόν, στην αντιγραφή, το άτομο στην άλλη πλευρά της γραμμής άκουγε την εκφώνηση των θεμάτων από τον καθηγητή και μετά φρόντιζε να δώσει δια τηλεφώνου τις πρέπουσες απαντήσεις. Είδες χρήσεις που μπορεί να έχει η τεχνολογία και αυτά τα πακέτα απεριόριστης επικοινωνίας των εταιρειών κινητής τηλεφωνίας; Αμέ!
Και μου συμπληρώνει η φίλη Χ. ότι οι καθηγητές γνωρίζουν αλλά δεν ενδιαφέρονται. Άλλωστε λέει ο/η φοιτητης/τρια που αντιγράφει με αυτό τον τρόπο δεν μιλάει, δεν κοιτάζει τα διπλανά γραπτά ...δεν έχει δικαιολογία ο επιτηρητής να τον ελέγξει. Αλλά και να τον υποψιαστεί τι θα κάνει; Ο σωματικός έλεγχος φυσικά δεν είναι επιτρεπτός.
Λοιπόν....φίλοι καθηγητές εάν τύχει ποτέ και με διαβάσετε....λύσεις υπάρχουν.
νο 1: Η λύση αυτή είναι για τον ψευτό-μαγκα που θέλει να αποδείξει οτι είναι μέσα σε όλα και κορόιδο δεν πιάνεται με τίποτα. Ανοίγεις το blue tooth στο δικό σου κινητό και βλέπεις όσα κινητά τριγύρω είναι ανοικτά σε blue tooth. Ανακοινώνεις τότε στους "σοκαρισμένους φοιτητές σου ότι εάν δεν δεις όλες τις συσκευές με blue tooth που εμφανίζονται στην οθόνη του κινητού σου να εξαφανίζονται δεν πρόκειται να δώσεις θέματα και θα κάτσετε να κοιτιόσαστε.
νο 2: Η λύση αυτή είναι για τον καθηγητή γκατζετάκια που θέλει ταυτόχρονα να είναι και διακριτικός. Η απάντηση στην τεχνολογία μπορεί να είναι η τεχνολογία! Στο internet πουλάνε κάτι ωραία μηχανάκια που ονομάζονται jammer. Είναι μικρά και μπορείς να τα έχεις επάνω σου. Το βάζεις σε λειτουργία όταν μπεις στην αίθουσα και για 100 μέτρα τριγύρω σου τα κινητά έχουν παράσιτα. Το φοράς λοιπόν και κόβεις βόλτες στην αίθουσα.
νο 3: Λύση Παραδοσιακή. Εάν είστε τύπος που η τεχνολογία σας φέρνει πονοκέφαλο και αγαπάτε τις παραδοσιακές μεθόδους ας ακολουθήσετε την περπατημένη. Εφαρμόστε τον νόμο. Όπως συμβαίνει συνήθως στην Ελλάδα ο νόμος υπάρχει αλλά δεν εφαρμόζεται. Βρείτε έναν αντιγραφέα μηδενίστε του την κόλα και κινηθείτε εναντίον του ποινικά. Ο νόμος λέει ότι η αντιγραφή είναι αδίκημα και ο παραβάτης περνάει από την κρίση του Πρύτανη και μπορεί να αποκλειστεί από το Πανεπιστήμιο για ένα σημαντικό αριθμό εξαμήνων. Εξαντλείστε το μέγιστο της ποινής και μετά διαφημίστε το σε όλη την οικουμένη. Οι φοιτητές σας θα καταλάβουν ότι το ρίσκο είναι πολύ μεγάλο για να αντιγράψουν στο μάθημά σας (αν και πιθανότατα θα πρέπει να προσέχετε εις διπλούν στο δρόμο μια και θα είσαστε ο πιο μισητός άνθρωπος).
νο 4: Και τώρα η λύση για τους πραγματικά μάγκες. Πρόκειται για το πιο απλό αλλά ταυτόχρονα περίπλοκο πράγμα. Διδάσκουμε με ένα τρόπο δημιουργικό και όταν φτιάχνουμε θέματα διαλέγουμε ερωτήματα που δεν απαιτούν την παπαγαλία αλλά ζητούν συνδυαστική και δημιουργική σκέψη. Όταν έχουμε λειτουργήσει έτσι ο φοιτητής δε ν μπορεί εκ των πραγμάτων να αντιγράψει. Μόνο που η εξέταση αυτού του τύπου επιβάλλει περισσότερη δουλειά κατά την προετοιμασία του μαθήματος από την πλευρά του καθηγητή και από την πλευρά του φοιτητή.
Η αδιαφορία δεν συγχωρείται, κύριοι καθηγητές. Δικό σας καθήκον είναι να διδάσκετε με ένα τρόπο που να προκαλείτε την αγάπη για την επιστήμη και την έρευνα, ώστε ο φοιτητής να ντρέπεται να αντιγράψει.
Εγγραφή σε:
Σχόλια ανάρτησης (Atom)
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου